شنبه، آذر ۲۲، ۱۳۹۳

اسلام همچون ویروس مرگباری در پیکرِ کشورهای بویژه مسلمان شده است - گیل آوایی


اسلام همچون ویروس مرگباری در پیکرِ کشورهای بویژه مسلمان شده است. اسلام در نهایتِ قدرت سیاسی اش، همانی می شود که بر سر افغانستان آمده. همان است که بر سر پاکستان آمده، همان است که بر سر ایران آمده است.
از جهالت به آگاهی رسیدن، بالندگی ست اما از آگاهی به جهالت برده شدن، فاجعه ای هولناک است. اسلام چنین نقشی را در جهان امروز با انسان امروز ایفاء می کند.
 اسلام  ناتوانیِ خود برای برپایی جامعه ای بالنده و انسانی، ناتوانیِ خود در پاسخگو بودن به نیاز جامعه انسانِ این زمانی و این جهانی، بدیلِ بغایت غیرانسانی، عقب مانده و خرافی را با خون و جهل و جنایت تحمیل می کند و همۀ رسوبات غیرانسانی، متوهمانه وجهل مرکب و بربریتِ دورهای تاریخی را جایگزین دست آورهای تمدن و بالندگیهای انسانیِ جامعه امروزین می کند. نقش اسلام در سیاست یک کشور، ایران نمونۀ بسیار گویایی ست. در ایران، اسلام با بالندگی با انسانیتِ امروز، با معیارهای این جهانی و این زمانی در ستیز است. دو رویی، دو شخصیتی، دو پاره گیِ جامعه که یک پای در ظاهر اسلامی و یک پا در مدرنیت و مدنیت داشتن، شناسۀ جامعه ایران در حکومت اسلامی ست.
ایران بنا به تجربه تاریخی اش، خواه ناخواه، حکومت اسلامی را سرنگون می کند و اسلام را به گورِ تاریخی برمی گرداند اما در کشورهای دیگر منطقه به ویژه ترکیه ماجرا فرق می کند. ایران از یک شناسه، هویت و ماهیت ملی برخوردار است که بکلی از اسلام جدا و بیرون از اسلام است اما ترکیه با شناسه و هویت و ماهیت ا سلامی است که از مدرنیت به چنان شناسۀ عقب ماندگی کشانده می شود. در چنان شرایطی، وضعیتی بکلی متفاوت از ایران خواهد داشت.
این هشدار بیشتر به ترکیه است. مردم ترکیه اگر امروز جلوی حرکت کرم وارِ اسلام در سیاست کشور را نگیرند، این ویروس همۀ جامعه ترکیه را به قهقرا می برد. آیندۀ ترکیه در پرده ای از توحش، واماندگی، بربریت اسلامی و استبدادی کور، قرار گرفته است. اردوغان های ترکیه، آرام آرام همان بلایی را که بر سر ایران و  ایرانی آمد، بر سر مردم ترکیه می آورند.
اسلام را امروز متوقف کنید. فردا بسیار بسیار دیر است.

هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

یک اشاره: هیچ انتخاباتی در حکومت اسلامی، حتی ساده ترین شناسۀ انتخابات در یک جامعه متمدن را ندارد - گیل آوایی

تمام نیرو و توان و تحلیل و تفسیر وقتی از نگاه تغییرِ همۀ حکومت اسلامی و سرنگونیِ آن نباشد، در مسیر تداوم و بقای همین ساختار مافیایی و ...