شنبه، دی ۲۲، ۱۳۹۷

آخوندلوژی!!!! - گیل آوایی


فکر می کنم خیلی خوب می شود اگر یکی از این رشته های "...شناسی"  یعنی از این " لوژی" ها! مثل سوسیولوژی، سایکولوژی، فیزیولوژی، رادیولوژی!.............،  به -" آخوندلوژی" -اختصاص می یافت! نه اینکه آخوند را به ما بشناساند! نه! چهل سال است تا ناکجای حس و آگاهی و نا آگاهی مان آخوند را شناخته ایم! منظور از شناساندن این است که دوران پروش آخوند را بشناساند!!!! یعنی اینکه چطور طیِ یک دوره ای که یک جوان( حالابا هر زمینۀ تربیتی و خانوادگی و... باشد) وارد حوزه می شود  و پس از گذراندن دورۀ آموزشی در حوزۀ...... تبدیل می شود به چنان موجودِ همه چیز خواری که میدان داشته باشد چنان هیولایی از خود بروز می دهد که هر موجود زنده ای از آن می گریزد  و وقتی میدان را تنگ ببیند آنجای شیطان را هم می بوسد!!!
تصور بکنید از "چطور مستراح رفتن"  بگیر تا " رختخواب!" از "شستن تا نشستن......  تا "حلال و حرامِ هر چیزی" که بنا به منافعِ مفتخورانۀ آخوند تعبیر و تفسیر می کند و فقط هم خودش در آن تخصص دارد! یعنی باید باشد تا بماند!!! طوری که موجودی مثل انگل از دوران فسیلی عصر سنگی بگیر تا حالا دوام  که می آورد هیچ! بلکه حکومت هم می کند!!!!
شاید هم بد نباشد اگر دوره ای از این "....لوژی ها" به فریب خوردن یا به دام افتادن یا فرصت طلبی یا از چاله به چاه افتادنِ مثل متفکران و روشنفکران و سیاستمدارانِ 1357 ایرانی، اختصاص یابد!. کسانی که تاریخ را دانسته تکرارش کرده اند. تکرار کرده اند هیچ! یک ملت را هم با خودشان...................!
خوب یک روی سکه آخوند است اما روی دیگر سکه آگاهان جامعه ایرانیست! می گویید نه!؟ بی طرفانه به همین چهل سال فکر کنید! اگر به این نتیجه نرسیدید شک نداشته باشید که  شدیداً به دیدنِ  یک دورۀ کاملِ " اخوندلوژی" از نوعِ ایرانی! نیاز داریم!!!!!
...

باور نمی کنید!؟ آخر وقتی پس از چهل سال جنایت و تبهکاریِ حکومتِ همین " آخوند " باز می بینیم که نویسنده ما شاعر ما هنرمند ما( خیلی هم نامدار و فرهیخته و.....) با همۀ شناختی که از این موجودِ همه چیز خوارِ تبهکار دارد می رود پای صحبتش می نشیند به دیدارش می رود به او رأی می دهد! باید هم به این دورۀ " آخوندلوژی" نیاز داشته باشیم!!! ما! بهترین در عین حال بی فکرترین پرورندگانِ " آخوند" بوده ایم و هستیم هنوز!
اول مشکل را با خودمان حل کنیم بی آنکه ضعف و بی مسئولیتی خودمان را به گردن دیگران بیاندازیم!
دشمن ما همینجاست دروغ میگند امریکاست!

هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

یک اشاره: هیچ انتخاباتی در حکومت اسلامی، حتی ساده ترین شناسۀ انتخابات در یک جامعه متمدن را ندارد - گیل آوایی

تمام نیرو و توان و تحلیل و تفسیر وقتی از نگاه تغییرِ همۀ حکومت اسلامی و سرنگونیِ آن نباشد، در مسیر تداوم و بقای همین ساختار مافیایی و ...