چهارشنبه، اسفند ۲۲، ۱۳۹۷

نیایش نوروزی من - گیل آوایی

ای سرآغاز من، ای انجام من            ازتو، باتو باشد هر فرجام من
ای نشـــــــــانِ پرشکوهِ میهنم            ای همیشه همدل وُ جـان وُ تنم
ای تو آغـــــازِ شکفتن، زیستن           ای همه هستی به مهر آمیختن
ای نمادِ بودن وِ هستی وِ شور           ای شرارِ زندگی، مستی، سرور
ای که هر پندار پــــاکی را رهی         ای که هر پـــاکیِ پاکان را بِهی 
ای که تو گفتار پـــاکم می دهی           ای زخود کردار پــــاکم می دهی
ای تو گرمی بخش شــور زندگی        ای که رقص آتش ات بـــــالندگی
ای به سرخی زردی ام رامی بری      ای زهر جشن وُ سروری برتری
ای همه سرخ وُ سفید وُ سبز من         ای به راهت هیمه سازم جان و تن
ای که سورَت سوریِ هر سال من      ای سرورت بخت من، اقبـــال من
ای که میراث نیـــــــــــــاکان منی        ای که زیبایی ایــــــــــــــران منی
بــــــا تو ام نوروز، جشن میهنم         از تو دارم هرچه از ایــــــــرانیَم
آمدی، خوش آمدی نــــوروزِ من         ای اهــــــوراییِ من، پیـــروز من
 ( گیل آوایی)



هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

یک اشاره: هیچ انتخاباتی در حکومت اسلامی، حتی ساده ترین شناسۀ انتخابات در یک جامعه متمدن را ندارد - گیل آوایی

تمام نیرو و توان و تحلیل و تفسیر وقتی از نگاه تغییرِ همۀ حکومت اسلامی و سرنگونیِ آن نباشد، در مسیر تداوم و بقای همین ساختار مافیایی و ...