چهارشنبه، مرداد ۲۹، ۱۳۹۳

یک اشاره - گیل آوایی

یک زمانی اسلام، ایرانی بودنِ ایرانیان را هدف قرار داد و در نشیب و فراز تاریخ دور و درازمان همواره با فرهنگ ایرانی/اسلامی به یک دوگانگی دچار بوده و به نوعی هستیم هنوز. اما سی وپنج سال است که روحانیت بطور مشخص و معین بنام اسلام حکومت سیاسی در ایران را بدست گرفته است اما این بار تیشه بر ریشه اسلام و روحانیت مفتخور زده است. خودشان خوب می دانند با سرنگونی حکومت اسلامی، چه سرنوشت شومی در انتظارشان است. 
تنها دستاورد انتحار 1357 شاید همین بس که بقول زنده یاد کسروی، یک حکومت به روحانیت بدهکار بودیم که این را هم " دادیم!، و اسلام چنان بدست روحانیتِ هزار رنگ تیشه بر ریشه خود زده است که دیگر مجال سر راست کردن در فرهنگ و سیاست و جامعه ایرانی را نخواهد یافت.
یکی از پلیدترین و خونبار ترین و ریاکارترین حاکمیت تاریخمان را تجربه کرده و می کنیم هنوز! و هرچه بیشتر می گذرد، ایرانی بودن ما بسیار فراتر و بارورتر از همیشۀ تاریخ، رخ می نماید و تومار اسلام با روحانیت مفتخورش را می بندد! چنین روند و گشتاوری، هر روز بیشتر و پر شتاب تر می شود.
و همین کابوس روحانیت شیعه است!

هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

یک اشاره: هیچ انتخاباتی در حکومت اسلامی، حتی ساده ترین شناسۀ انتخابات در یک جامعه متمدن را ندارد - گیل آوایی

تمام نیرو و توان و تحلیل و تفسیر وقتی از نگاه تغییرِ همۀ حکومت اسلامی و سرنگونیِ آن نباشد، در مسیر تداوم و بقای همین ساختار مافیایی و ...