شنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۸۷

بهر شورش آمده ام - گیل آوایی

من از میانه ی خونها و آتش آمده ام
زسوگ سرخ وش ِخاورانش آمده ام

شرار خشم رفیقان به کوله دارم باز
کزآن میانه به شعر وُ ترانه اش آمده ام

هوار من ز بلندای بوسه بر خورشید
سحر گهان بشنو شورشا نش آمده ام

رفیق دربدر ای خشم خفته در فریاد
به راهوار هزاران سیاوش آمده ام

زمان سوگ رفیقان ِ رفته بر سر دار
به مشت ِ خشم و خروشان ِچالش آمده ام

بگیر دست من و پا به پا بکوب به لج
که سختسر چو" نه"ِ  توفنده خواهش آمده ام

بیاد آر سرود خوان رفیق و جوخه آتش
به پایداری از آن خشم و آتش آمده ام

بکن توساز رهایی که وقت رزم است های
به دادخواهی ِ یاران چو کاوهش آمده ام

اگر نبُرد بسر خوش شبی حکومت جهل
زپایمردی ما بود، چو آرش آمده ام

نبوده رسم عزا و زاری و تزویر
که زندگیست ره ما از آنش آمده ام

خجسته باد بهاران هنوز ورد زبان
بیا بیا زبهاران خجسته اش آمده ام

رفیق راه من ای همزبان دربدری
سلاح گیر بدست بهر شورش آمده ام

هیچ نظری موجود نیست:

پست ویژه

یک اشاره: هیچ انتخاباتی در حکومت اسلامی، حتی ساده ترین شناسۀ انتخابات در یک جامعه متمدن را ندارد - گیل آوایی

تمام نیرو و توان و تحلیل و تفسیر وقتی از نگاه تغییرِ همۀ حکومت اسلامی و سرنگونیِ آن نباشد، در مسیر تداوم و بقای همین ساختار مافیایی و ...